Saturday, April 17, 2010

Baru sesaat melihat dunia


aku letak gambar ni sebab tak sanggup nak letak gambar2 real dari fail Malaysia.


Sambil melihat dengan mata,
Ia berkata di dalam hatinya,
“Itu kemaluan, supaya dapat aku lahirkan zuriat yang soleh sebagai khalifah,
Itu kaki, supaya dpt aku melangkah ke rumah ibadah,
Ini tangan, supaya dpt aku berbakti di muka bumi Tuhan,
Ini jari, supaya dapat kujadikan telunjuk membaca kitab al-Quran,
Ini lidah, supaya dapat aku seru kea rah kebaikan”
Cuma itu yg baru dilihat matanya..

Kini dia dihurung kesakitan,
Digigit binatang kecil berwarna merah yg merayap di segenap tubuhnya,
Dilapah oleh binatang yg bertaring dan bingit menyalak,
Baru sesaat dia melihat dunia,
Kini Izrail telah datang menjemputnya.

Akibat kemaluan durjana dia dilahir di luar nikah,
Dengan kaki , ibunya melangkah ke longgokan sampah,
Dengan tangan, ibunya melempar tubuhnya yg masih merah,
Dengan jari, pemimpin2 menunding ibu-bapa yg harus dipersalah,
Dengan lidah, ulama masih bisu dgn kacau akhlak yg dihalal di bumi Islam bertuah

Akhirnya,
Dia yang harus membayar dengan nyawanya….

No comments:

Post a Comment

 
◄Design by Pocket