Saturday, March 6, 2010

PPSMI



huhu, tetibe terbukak esei semasa tengah nak format lappy. esei ini adalah yang aku anta utk apply SAP kat MISC. selama ni kalu beri pendapat isu PPSMI mesti tak lengkap, atau sukar memilih perkataan tepat. dalam esei ini, aku rasa pendapat dan bukti aku agak complete berbanding cakap2 mulut.

aku tau ppsmi dah dimansuhkan. tapi perdebatannya belum surut. dalam debat2 ipt pon masih memperdebat isu ni(eg ASTAR 2010, dan mungkin akan keluar kat tournament lain). jadi esei ini bukan penekanannya bukan 'bila kita nak mansuh ppsmi', tapi 'kenapa pentingnya utk kita memansuhkan ppsmi'. so, ini pendirian aku terhadap PPSMI.

p/s- pardon my grammatical errors, that u can notice scattered all over the essay. i was chasing the 12.00 am time, just before the closing date.




TEKAN SINI UTK BACA/DOWNLOAD PPSMI -

1 comment:

  1. nk share skit experience ak....adk ak besh 1 ppsmi dimplemntkn...bdasarkn pemerhatian ak mende nie bjaya taw x bgntung kpd pljr tue...klu die rajin die ley kuasai,klu malas xdptlh kuasai...cmtuelh yg blaku kt adik ak UPSR die dpt 5A...compare adk ak yg 1 lg mmg lostlh result PMR die....ape2 pn mende nie kurang aci skit tuk budak2 kmpg cm ak....kne usaha lebih skit dr budak bndr....huhu

    ReplyDelete

 
◄Design by Pocket